Sleepwalker



Ett  chansartat spontanprojekt.
Fick för mig att skvätta lite rött på en t-shirt inköpt på H&M, och ångrade mig lite när jag upptäckte att det såg så makabert ut. Men tänkte att då får det väl bli ännu mer makabert.
Killen kallar mig sleepwalker ibland (fastän jag aldrig lyckats sleepwalka så här långt, bara sleeptalka =P) och skämtar då och då om hur farligt det är att sova bredvid en sådan om natten. Detta vore väl hans största fasa i så fall... ;) Det var hur som helst hans idé att det skulle stå just "Sleepwalker" på tröjan.

Har som ni kanske ser även målat lite med händerna. Och längs ena sidosömmen målade jag först en svart remsa och ovanpå den har jag använt en schablon och fyllt i med vit färg. Det var inte så skoj att fästa schablonen just över en söm, för den ville ju inte ligga helt plant mot tyget då. Så det blev en hel del spill inunder, och jag fick sitta med pensel och snygga till samtliga bokstäver. Det tog alltså sin tid! Dessutom var tyget i sig lite jobbigt att arbeta med då det var så sladdrigt. Den svarta sidoremsan ser åtminstone till att texten inte skrynklar sig så mycket.

HÄR kan du läsa om schablontryck!

Sorry för dåliga bilder! Jag får alltid för mig att ta kort då det är mörkt, och jag är inte mycket till fotograf heller.

Kommentarer
Postat av: En storasyster

Men..jag har ju lite svårt att förhålla mej till den.. Blod liksom? Har förstått att det ligger nåt skämt från Killinggänget bakom, men har inte satt mej in i vilket..och då blir det ju lite svårt att tycka..

2009-04-20 @ 08:45:34
Postat av: Itchi svarar

No no, sister... Dra inte killinggänget i detta. Det var något som en viss J absolut ville att jag skulle trycka, men jag valde något personligt istället. Det blev alltså INTE "Det kom bloood ur Markus", utan "Sleepwalker" som D tyckte. Jag har pratat i sömnen i hans sällskap, och jag har väl gått i sömnen några gånger i mitt liv också...

2009-04-20 @ 18:19:55
Postat av: En storasyster

oookej..idel missförstånd..ännu svårare att tycka då..kan man tycka.. ;-)

2009-04-22 @ 13:25:13
Postat av: Octoberrust76

Den svarta "remsan" och schablon-trycket blev väldigt snyggt! "Blodet" gjorde inte saken sämre heller... :-)

Well done!

2009-05-26 @ 21:53:33
Postat av: Stoxe

Efter att ha sett den i verkligheten kan jag säga att den är sjukt läcker... Var lite osäker först hur den egentligen såg ut och skulle uppfattas. Kommer garanterat väcka lite uppmärksamhet och diskutioner ute på stan hur som helst och mer än en lär ställa frågan "vad har hänt?".

Nu väntar vi bara på lite "in-action" bilder eller iaf en rapport över att du verkligen använt den oxå!;)



Hur går det annars itchi? Slutat pyssla?

2009-07-18 @ 17:10:53
URL: http://stoxe.blogg.se/
Postat av: killen

Du är ju jätte duktig! :-)

2010-07-12 @ 18:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0