Amigurumi x 3

Sorry för den extrema bloggtorkan, som jag tror mig ha lovat att vattna lite bättre... Så nu ska här dränkas!
 
Har efter min knappa förmåga lyckats skapa dessa tre små varelser. Mönster till pandan och sköldpaddan hittas bl.a i Mia Bengtssons "Virka mina bästa amigurumis". Pandan virkades nästan helt enligt beskrivningen, men sköldpaddans beskrivning kunde jag inte följa helt, då jag inte riktigt förstod alla moment. Dessutom hade jag inga tillräckligt stora ögon till den, så jag virkade helt enkelt "ögonvitorna". Det funkade ju, det också.
Idén till Totoro hittade jag nånstans på nätet. Dock så fick jag improvisera en del utefter det material jag hade att tillgå, samt efter eget tycke. Så vi får helt enkelt se honom som en nära släkting till originalet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0