Sänggaveln!

Så var den klar! Eller ja... Helt klar är den inte än, och den har stått inträngd mellan vägg och säng i några veckor nu. Men varför ser sängen så mycket smalare ut på bild då jag brukar se tjockare ut när jag hamnar framför kameran?!



När brädor slår sig är det inte roligt. Det var nåt min pappa hade varnat för redan innan vi påbörjade det hela. Så alla skruvar är inte iskruvade än, då vi väntar och ser hur mycket mer virket vill vrida sig. Dessutom verkade ju inte väggen så rät som jag hade trott. Men men! Det blev så mycket trevligare med denna sänggavel ändå. Jag valde vitt för den lugna och lätta känslan, men ville inte ha en überromantisk stil, så enkla raka linjer och stora synliga skruvskallar blev det. Inspirationen kommer från Äntligen Hemma, men jag kände inte för inbyggda sängbord, då jag vill ha mina på hjul. Får se hur jag löser det hela och får dem att matcha sänggaveln.

Hyllan ovanpå gaveln ska givetvis pyntas desto mer framöver.

På väggen skymtar också två verk av min duktiga tatuerare som jag ramat in. Näe, man måste inte skapa precis allt själv för att det ska räknas som personligt och/eller unikt. Det är bara jag som har dessa tavlor, och det känns så bra att känna skaparen! Många fåglar i mitt sovrum nu! Men fondväggen funderar jag på att avlägsna.

Och lycka måste ju vara att ha en sån snäll och hjälpsam far som kan göra ritningar i SketchUp, mäta, såga och skruva! Jag är faktiskt lite för lat och feg för att lära mig såna saker...






Som vanligt är dåliga bilder. På morgonen är mitt sovrum så ljust och fint! Men mina hjärnceller sover ganska djupt då, eftersom jag inte är särskilt morgonpigg. Nu har jag dessutom hittat min lilla digitalkamera. För att upptäcka att den inte mår särskilt bra längre. Alltså får mobilen duga som enda kamera ett tag till...


Kommentarer
Postat av: jimmy

så snyggt :)

2012-06-07 @ 23:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0