Hello there, Kitty!

Så var hon klar. Hon blev väl egentligen klar redan för några dar sedan, men tankarna har varit på helt andra håll i övrigt, så blogga är kanske inte det första man tänker på. Tack och lov. Men visst blev hon rätt söt för att vara en av mina första amigurumis?




Kissen är gjord efter denna beskrivning, men klänningen blev ju då grå istället då... Och jag satte inte bara fast ögonen, utan även öron, nos och morrhår, när jag hade virkat huvud klart. Det är ju så mycket enklare att arbeta från insidan. Jag stoppade huvudet lite halvt för att lättare kunna se var allt skulle placeras.
Sen är det vissa gånger himla tur att jag hamstrat fina små band och annat, för jag ville inte ha en virkad rosett. Hittade ett litet band som matchade finfint med klänningens färg, och knöt fast rosetten mitt på huvudet istället för vid ena örat.  Det fina med såna här figurer är ju att de går att variera enormt med lite fantasi.

NU kan jag lova att jag är less på att virka! Det har varit sååå skönt att lägga undan allt och äntligen få lite ordning i mitt lilla hem.

Kommentarer
Postat av: Kattsvans

Gulliga småsaker du pillat ihop faktiskt

2011-06-16 @ 09:45:13
URL: http://kattsvans.wordpress.com
Postat av: Helena

Vad fin HK. Jag har ännu inte fått dit ögon på min som jag virkade i våras.



Coola döskalleänglar du har gjort också!

2011-09-08 @ 21:15:20
URL: http://lillofant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0