Ett taffligt raggsocksförsök...

Det finns en beskrivning på hur man stickar raggsockar med hjälp av Quick Knit, och självklart var jag tvungen att testa. Resultatet blev ju faktiskt ett par sockar också, fast det där med passformen var ju bara att glömma. Men det blir ju lätt så här då man inte läst beskrivningen tillräckligt noga för att fatta vilka teknikar som menas. Jag var lite för ivrig, helt enkelt. Och då får man skylla sig själv! Men jag får säkert användning för dom nån kall vinterdag när inte enbart skorna duger.





Kommentarer
Postat av: Pia

De såg ju varma ut iaf! :) Jag fick ett par stickade sockar av mormor... hon är så duktig att jag blir avundsjuk :) Men hon har ju haft lite fler år på sig att lära sig! :D Säg till om du vill ha stick-junta nån kväll!

2010-10-01 @ 20:07:11
Postat av: Storstrumpa

Wow, jag blir impad!!!!

Detta är något jag inte lyckats med alls!!!!

2010-11-07 @ 14:20:17
Postat av: Anonym

Jag vill ha!



/D

2010-12-02 @ 22:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0