Oversizetee

Det var ett tag sedan jag sydde den här, men iaf... Fann en vit stuvbit i superskön trikå som jag kände att jag bara var tvungen att göra ett riktigt skönt slapparplagg av. Here's the result!




T-shirten är riktigt enkel, med en framsida och en baksida. Halsringningen klippte jag till lite extra efter att jag sytt ihop fram- och bakstycke. Där har jag freestylat lite då jag först har en rå kant och sedan ytterligare en smal remsa i samma tyg påsytt längs hela urringningen.
Ärmslut och nederdel är fållad med tvillingnål. Eftersom det här tyget var så tunt och töjbart så valde jag även att lägga in vliselinband innan jag sydde fållarna. Det blev betydligt snyggare sömmar då.

Supernöjd, kan jag säga!


Kommentarer
Postat av: ApeX

Fin tröja! ;)

2009-10-18 @ 19:57:17
URL: http://thaapex.blogg.se/
Postat av: T

Snyggt, jag skulle dock inte varken passa i eller palla med en så vid hals...

2009-10-19 @ 00:32:03
Postat av: Itchi svarar

T: Jag skulle heller aldrig rekommendera killar att ha vid hals... ;)

2009-10-19 @ 18:14:50
Postat av: En storasyster

snyggt jobbat, men allvarligt talat. Oversize?

Har jag missförstått? Jag tolkar oversize som om den ska vara för stor, några storlekar större än normalt s a s. Den där är ju alldeles lagom i storlek.

2009-10-19 @ 18:49:46
Postat av: Itchi svarar

En storasyster: Tja, det kändes som det mest naturliga att kalla den för oversize då den sitter så pass löst och jag tror jag hade kunnat dra på mig den utan problem även om den hade varit två-tre storlekar mindre. Men sen vad det korrekta ordet är...

2009-10-20 @ 10:32:51
Postat av: En storasyster

...vi nöjer oss med att vi definierar ordet olika tror jag ;-)

kram

2009-10-20 @ 12:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0