Trion är fulländad!

Magsjuka är inte mysigt... Men när den övergår till "bara" feber och den inte är tokhög så funkar det inte att sova dygnet runt. Man orkar liksom inte anstränga sig utan att falla ihop, men sitta ner och pyssla verkar ju funka fint under korta stunder. Så nu har jag äntligen målat den sista tavlan av tre.
Jag är sjukt less på tonade bakgrunder och har  svurit massor under tiden som de växt fram och strulat som fasen. Akryl är inte snällt då eftersom det torkar så snabbt. Och jag kan inte påstå att jag är helt nöjd med den här tavlan heller. Bakgrunden blev inte tillräckligt ljus i övre hörnet. Men jag vågar inte sätta ditt penseln igen, med risk för att jag då måste göra om HELA bakgrunden för att få färgerna att smälta ihop. Men nu är den gjord och jag har tvingat perfektionisten i mig att hålla käft eftersom det är så otroligt skönt att få lägga det här projektet bakom sig!



Så här ser de ut tillsammans ovanför min soffa:





Bildkvaliteten blev som vanligt usel. Men men!

Kommentarer
Postat av: Pia

Det ser ju riktigt fint ut! Hur valde du motiven? Helt ur eget huvud eller hade du en förlaga som inspiration? Jag har inte riktigt kommit igång med målandet, ett år sen jag målade sist, och jag vet inte vad jag ska välja för motiv. Behöver en bild framför mig för att få fram nåt vettigt. Nåt förslag eller tips?

Kram

2011-03-31 @ 19:01:41
Postat av: Hevelin svarar

Hej Pia!

Tackar tackar! Men nu så här nån dag senare så funderar jag ändå på att göra om bakgrunden...

Jag har valt motiv som inte varit för svåra, bara. Eftersom jag inte är någon tecknartalang. Har hittat på allt efter eget huvud och har ju "bara" fått se till att hålla mig till temat. Jag var så inne på att måla nåt slags lejon, och sen kom inspirationen allt eftersom, utifrån första tavlan. Tror det är lättast om du börjar med att måla av en befintlig bild. Gärna en du tagit själv, för då får du ju nåt helt eget redan från början. Inspirationen kanske flödar på av sig själv därefter.

Kram

2011-04-02 @ 22:40:38
Postat av: En storasyster

URSÄKTA?? Ingen tecknartalang?

Det är du visst. Jättefin trio! Du är urbra!!

2011-04-05 @ 19:13:53
Postat av: jimmy

du så duktig

2011-04-23 @ 14:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0