Miyuki-panda!

I somras när jag var och hälsade på min kompis Pia så visade hon mig en liiiten liten kissekatt i pärlor, och den var ju så j-a söt! Men inte förrän för någon vecka sedan kom jag på tanken att jag måste till den där närliggande affären och se om dom hade några kvar. Men utbudet var litet för tillfället. Ingen katt, och nästan inga andra heller. Men av de få som fanns kvar valde jag den klart sötaste, vilket var denna panda!




Det här lilla pyret har en höjd på kanske 4 cm, och den har gjorts av pärlor i olika storlekar, samt nylontråd. Ett riktigt pillergöra som tagit längre tid än planerat och nästan har fått mig att tappa fattningen. Jag vill tro att om jag tar mig för att göra fler, så kommer skavankerna att bli färre, men min första lilla pärlskapelse blev ju inte så tokig ändå.

Nu ska han ner i ett litet paket, och på julafton får han förhoppningsvis en ägare som tycker om honom lika mycket som jag gör.

För den förvirrade som vill testa på att göra en egen så heter det lilla kitet Miyuki Mascot Fan Kit, som består av allt som krävs, inkl utförlig beskrivning. Det finns ett flertal varianter utöver pandan. Miyuki-pärlor finns även att inhandla på lösvikt. Så beskrivningen till detta kit behåller jag till eventuellt sug senare i livet. För en liten figur som man ägnat flertalet timmar på kan nog tänkas bli en uppskattad present till nån när och kär som fascineras av sånt som är smått och sött.

Och så klart; Tack Pia för tips och inspiration! =)

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja den är uppskattad o får hänga med nästan överallt dit jag tar min kamera!

2011-05-07 @ 23:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0