Enklaste sjalen/halsduken i trikå



Den här sjalen har jag använt ganska flitigt i höst. Har fått inspiration från halsdukar och sjalar i affärerna och blev sugen på att göra en själv av en stuvbit istället, vilket skulle bli lite och ingenting i pris jämfört med att köpa en färdig. Suuuperenkel att göra!

Du behöver:

* En bra sax
* En bit töjbart tyg som inte fransar sig, exempelvis trikå



Jag har använt en stuvbit som jag klippt till från stadkant till stadkant, kanske ca 25-30 cm bred. Sedan har jag klippt centimeterbreda strimlor längs ena långsidan, hela vägen. Efter det är det bara att dra lite försiktigt i varje "tåt" för att de ska bli lite längre och forma sig som på bilden här ovan.
Sjalen runt min hals är inte densamma som den på bordet. Den jag använder kommer från en bredare tygbit (eller längre om vi nu tänker i tygets riktning) och jag har klippt längs båda långsidorna för en betydligt tjockare och fransigare halsduk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0