Trosor...

...kan man ju också sy! Vet inte riktigt varför, men har länge varit sugen på att sy just trosor. Dessutom är det ju idealiskt att sy mindre grejer av trikå eller annat stretchigt tyg som man bara har någon liten stuvbit kvar av.
 
 
 

Jag hittade en bra tutorial på youtube som beskrev detta, och mer därtill. De blev inte råsnygga om man synar dem, så jag är glad att jag inte tog de tyger jag just hade köpt för ändamålet. Men jag kan lova att de inte ser alltför pjåkiga ut på, och de är inte obekväma så här långt heller. Det svåra tyckte jag var att sy dit trosresåren, men det sägs ju att övning ger färdighet. Och kanske att jag vågar ta itu med de nyinköpta tygbitarna efter ytterligare lite träning.

Kommentarer
Postat av: Pia

Bra jobbat!
Jag tror jag har nåt nummer av Burda där de sytt underkläder. Vill du låna så säg till! :)

Svar: Tack å bock!Kan hända att jag redan har det numret av Burda, men jag har faktiskt ingen större koll på det. Så om vi lyckas komma ihåg nästa gång jag kommer förbi så tar jag mig gärna en titt! =)
Itchi

2013-05-13 @ 10:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0