Grå sängkappa.


Sängkappa är numera en nödvändighet i mitt hem. Men det kändes liiiite lönlöst att försöka trä min gamla sängkappa över min nya säng, då den nya är lite bredare. Och om sanningen ska fram var det många år sedan som jag kände mig så fattig som jag gör nu. Extra oväntade utgifter kan verkligen ställa till det ibland. Och på det en dyrare hyra då jag ju fått ca 20 kvadrat extra  att husera på. Så då får man försöka tänka det berömda "Man tager vad man haver"! Sicken tur att jag är lite av en samlare ändå. Just en sån här gång. Tro mig, jag har faktiskt letat efter sängkappor passande en 140's säng, men det är inte lätt att hitta, och hittas det så är det dyrt som stryk.

(Ni får ursäkta den kassa bildkvaliteten, som vanligt. Just nu har jag bara mobilen att fota med.)





I mitt källarförråd har det under några år nu legat ett tjockt mörkgrått melerat tyg med möbelkänsla som inhandlats på en finfin rea. Under arbetets gång körde jag sönder samtliga fyra maskinnålar som jag hade i min ägo, och mitt tålamod tröt rätt ordentligt. Jag SKULLE bara bli klar. Vilket resulterade i att fållningen nedtill fick göras för hand. Det var ju inte grått jag tänkt mig egentligen, utan vitt, och inte fasen känner jag för att sy mig ytterligare en sängkappa på en sisådär 5 år nu. Så kan det gå! Tur att jag är hyfsat nöjd med resultatet ändå.

Nästa lite större projekt blir en sänggavel. Inte heller en sådan är ju så lätt att hitta till en 140's säng. Och sängbord måste införskaffas. Passande mattor. Lite konst på väggarna... Det blir nog bra till slut! Men sängen är då härligt skönare än min tidigare, så jag sover då gott iaf. Det funkar ju ypperliget när man liks blundar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0