Asymmetrisk kjol

Sådärja! Jag har sytt en kjol! När nöden kräver så blir det iaf pysslat! Eller... Nu har jag faktiskt inte använt denna offentligt ännu, men jag kände i alla fall att jag var i behov av fler underdelar, sommaren till ära. Och att jag verkligen måste börja göra nåt av alla stuvbitar trikå jag har bunkrat de senaste åren.





Mönstret är taget ur en Burda-tidning och modellen är väl bland de enklaste att sy. Nu syns det inte på bilden, men kjolen blev lite för "otight" för mig runt midjan, så det var ju tur i oturen att linningen är så bred att den går att vika ner. På så sätt är det dessutom enkelt att variera längden på kjolen.

Kommentarer
Postat av: Pia

Snitsigt! :) Roligt att se uppdateringar igen! :D Snart måste även jag ta mig igenom högen med tyg här, men jag har iaf börjat med garnsamlingen. Alltid något :)

2012-08-02 @ 13:17:34
Postat av: Hannah svarar

Eller hur! Och riktigt nöjd blev jag. Dock saknar jag fortfarande en riktig pysselhörna. Det skulle nog sätta ytterligare fart på pysslarandan.

Ja precis, man måste ju börja nånstans! =)

När du fått någorlunda ordning i ditt pysselrum så borde vi verkligen fixa med pysselkvällar!

2012-08-04 @ 11:31:37
Postat av: Pia

Jo, det kan vi fixa! Tills vidare så går det ju faktiskt att hålla till i matsalen eller nere i gillestugan om man vill sitta i en soffa och jäsa! Får fixa lite mer belysning bara! :)

2012-08-04 @ 13:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0