Ängelhalsband

När jag var på stan i helgen och febrilt letade efter en söt liten ängel så såg jag i en hantverksbutik lite ängelörhängen gjorda efter ett, iaf för mig, känt "recept". Okej, det går inte att sälja hantverk för en spottstyver om man mer eller mindre vill försörja sig på det, då det faktiskt tar en hel del tid ibland. Men aldrig att jag skulle gå iväg och köpa sådana här ängelhörhängen för 225 :-/par ändå. Men tack för idén! Jag sprang genast iväg och införskaffade en söt halskedja samt kompletterade mitt minst sagt minimala pärlförråd med en ny färg. Mot den ljusblå bakgrunden är färgen lite missvisande. Pärlorna är inte fullt så bleka som bilden visar.




Två timmar, ca tio svordomar och en akutlösning tog det att bli klar med detta verk. Finare än "originalen" från butiken, och klart mer personligt då jag valde färg utifrån vad som torde passa den som ska få denna i julklapp i år. Jag undrar hur mycket jag hade fått lägga ut om jag hade hittat och köpt den i hantverksbutiken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0