Jag har målat en tavla!

För inte alls så länge sedan råkade jag hitta en "soulmate in creation". Fatta vad inspiration det flödat nu alltså! Jag är så himla glad att det finns nån som rycker lite i trådarna och inspirerar mig att testa nåt nytt i kreativitetens tecken. Nån som kan uppmuntra, se och komma med konstruktiv kritik.
Igår drog han med mig ut på stan för inhandling av duk på ram samt första lilla uppsättningen med akrylfärg. Vettiga penslar lånades av Akrylnarkomanen himself. Några få timmar senare satt vi redo att börja skapa. Efter mången tveksamheter och vissa motivuppdateringar förvandlades så sakteliga min blyertsteckning till något på duk. Visst har jag målat någon tavla förr, men inte med samma tålamod och seriositet som nu.

 


Och en sisådär 7 timmar efter första blyertsdragen ser nu tavlan ut såhär:



Signatur saknas. Och problematiken om att finna den perfekta platsen att hänga upp den på har ännu inte fått sin lösning. Det känns som om den kan behöva två kompisar till... Men hur ska jag hitta fattningen efter detta och våga sätta penseln på ett nytt litet konstverk? Kopior och efterapningar blir av egen erfarenhet sällan som det första, unika exemplaret. En sak vet jag dock; Min första baby stannar hos mig!

Och tack till akrylnarkomanen för bilderna! Själv var jag för inne i målandet för att ens komma på tanken.

Kommentarer
Postat av: akrylnarkoman

Skrämmande snyggt och ett beundransvärt tålamod!

2010-10-23 @ 12:47:12
URL: http://akrylnarkoman.blogg.se/
Postat av: Pia

Fint! :D



Om den är klar så ska du helt klart signera den! :) Jag gissar att det är det svåraste, att bli klar! Simons mamma har inspirerat mig att måla med olja! Det var roligt det med, så jag har inhandlat lite dukar/ramar att måla på. Några till grejer jag måste fixa innan jag kan sätta igång bara.



Men jag visste ju att du kunde måla! Har ju sett ett mästerverk till! :)



Kram

2010-10-24 @ 22:32:02
Postat av: En storasyster

jag vill ha en Itchi på min vägg!!!!

2010-10-25 @ 19:38:07
Postat av: Mia

Jättefin! Vad duktig du är!



Läser din blogg lite då och då.. det är kul och se vad du gör.. :)



Gillade vantarna också.. /Mia

2010-10-26 @ 22:41:05
URL: http://www.pusselbitarilivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0