Dörr blev sänggavel!

Jag var hos syrran i helgen och hjälpte till med diverse måsten, och då fick jag även hjälpa henne fixa iordning en gavel till deras säng. Kul att varva måsten med pyssel! =) Jepp, hon är också en sån där pysseltok emellanåt.

Först har lös färg skrapats bort, och sedan har dörren fått två lager vit lasyr, så tunn att det knappt märks, mest för att det skulle vara lätt att torka med trasa och litegrann för att det skulle se liiite mer enhetligt ut, utan att det mörka skulle försvinna.

Min syster älskar ord som får en att le och tänka till, så hon hade köpt "KÄRLEK" i trä att limma fast på gaveln.

Som ni kanske ser så blev den rätt övermäktig när den hamnade på väggen. Den kanske hade kunnat få sitta lite lägre, men än så länge saknas ju sänglampor och de där vita, nötta sängborden som jag lovat att hålla utkik efter. Vi tror båda att det kommer se mindre lustigt ut när allt är på plats och hela rummet inretts klart.

Men här ser ni åtminstone början på något tjusigt!


 





Kommentarer
Postat av: Pia

Mysigt!

2010-07-12 @ 22:59:09
Postat av: En storasyster

Urläckert!!!!

2010-08-11 @ 21:32:56
Postat av: www.syfroken.se

Vad snyggt!

Jag håller också på med en sänggavel. Det är mycket skrapande!

Hoppas min blir lika fin som din!

2010-10-10 @ 18:46:09
URL: http://www.syfroken.se
Postat av: rayban

snyggt...måste erkänna att jag har oxå varit inne på samma tanke..har letat en gavel..och tanken slog mig att en dörr vore snyggt och ovanligt....kul...tummen upp..:))))

2010-10-30 @ 10:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0