Nu börjar vi om!

Lika bra att göra dessa omstrukturering redan nu, eftersom jag ännu inte börjat skylta med min lilla pysselblogg.

Min gamla personliga blogg ersätts härmed av adressen www.itchi.blogg.se, som till alldeles nyss var min pysselsida. Så jag valde att flytta mitt pyssel hit istället. Nu blir det inte osäkert för någon vad just denna blogg handlar om! Och det blir mer än tydligt var Itchis kreationer finns att beskåda.

Jag har även bestämt för lite andra ändringar. Som vanligt börjar jag med storslagna planer, nästan helt oavsett vad det gäller, men som i detta fall upptäcks det snart att det jag planerat nog skulle betyda ett mastodont arbete för egen del. Jag har trots allt ett liv utanför pysslet som ska skötas.

Det är så mycket skojigare att skapa något personligt som ingen annan har, och det brukar vara väldigt uppskattat att ge bort unika presenter som är skapade utifrån vem som ska få dem. Det kan, åtminstone i vuxnas ögon, vara mer värt att få något som man vet att det ligger tid och tanke bakom, än att få något som man lätt hade kunnat hitta själv i någon butik. Särskilt då han/hon redan anser sig ha det mesta. Något som är skapat med kärlek och omtanke väger ju oftast angenämt tyngre än mycket annat. Skapa personliga saker är dessutom något som även den lite fattigare har råd med. Håller ni inte med?

Här kommer jag lägga upp bilder på mina kreationer och i vissa fall beskriva de tekniker jag använt. Om inte annat så kommer ni givetvis få veta var jag hittat mönster, idéer och annat.

Jag hoppas att ni finner inspiration att skapa eget här, eller åtminstone hittar något fint att kika på.

Lycka till med skapandet!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0