Bälte - "Everything is..."



Mitt första bälte! Bättre bild kommer senare, men tills dess får denna duga...

Texten är iaf "Everything is big from a smaller perspective". Jag blir återigen påmind om hur mycket jag kan uttrycka med egen design, och det är hur kul som helst!

Hur du gör schabloner och trycker på textil, det kan du läsa om HÄR. Det du dock bör ha i åtanke är att ett tygbältes "flätade" struktur gör det svårare att få schablonen att ligga tätt på textilet överallt. Men är du lite noggrannare så får du ett fullt acceptabelt resultat ändå.

Vid fixering med strykjärn föreslår jag att du lägger ett bomullstyg mellan strykjärnet och trycket. Det är trots allt inte vidare effektivt att stryka på baksidan av textilier som är så pass kraftiga i tjocklek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0